Bekijk hieronder de veelgestelde vragen. Heb je een andere vraag? Aarzel dan zeker niet om contact op te nemen (klik hier voor het contactformulier).
Veel gestelde algemene vragen
Kunnen bestellingen bezorgd worden?
Je kunt je bestelling enkel ophalen bij 1 van de vele Hubs. Op het moment bevinden deze Hubs zich in Zuid-Limburg. Je kunt dus niet ervoor kiezen om je bestelling te laten bezorgen.
GaiaCoins en contant betalen
GaiaCoins zijn een soort spaarpunten. Veel mensen vinden het fijn om contant te betalen bij Hubs waar dit normaal gesproken niet kan. Middels de GaiaCoins kan het wel. Lees er hier meer over.
Hoe composteerbaar zijn de composteerbare verpakkingen?
Het biomateriaal is opgebouwd uit verschillende lagen. Elke laag heeft een eigen functie en is gemaakt van composteerbaar materiaal, zoals houtvezel of melkzuur uit rietsuiker. Een verpakking mag composteerbaar heten als het voldoet aan de eisen en daardoor een kiemplantlogo of het OK Compost Logo mag dragen. Dit is enkel verkrijgbaar als de gehele verpakking, inclusief sticker, lijm en inkten composteerbaar zijn. Daarnaast moet het de juiste chemische samenstelling hebben zodat het uiteindelijk kan afbreken in de natuurlijke componenten biomassa (humus/compost), water en CO2. De tijd van composteren is binnen 12 weken op industrieel niveau, wat betekent dat het minimaal 1 week moet composteren op 60 graden Celsius.
De verpakkingen met deze logo’s kunnen bij het gft-afval weggegooid worden. Mocht er geen gft-afval worden ingezameld, dan is het restafval het beste alternatief. Het is geen plastic en kan daarom ook niet in de plastic bak. Het is ook niet mogelijk om de verpakking in de eigen achtertuin te begraven.
Lees hier meer over de composteerbare verpakkingen.
Hoe wordt mijn bestelling geleverd?
Je bestelling wordt in een juten shopper geleverd bij een Hub bij jou in de buurt. Waar de Hub ligt en hoe laat en wanneer je het er kunt komen ophalen, kun je zien zodra je kiest voor de Hub tijdens het bestelproces door op het vraagteken naast de Hub te klikken. Ook kun je het zien bij het Huboverzicht op deze pagina.
Wanneer kan ik precies bestellen?
Wekelijks van zaterdag tot en met woensdag.
Donderdag en vrijdag kun je nooit producten bestellen.
Kan ik ook zelf verse producten leveren?
Ben jij of ken jij iemand die producten kan leveren die goed zijn voor de mens én de aarde? Stuur ons dan een berichtje!
Moet ik verplicht wekelijks afnemen?
Er is geen enkele verplichting op dit gebied. Het enige wat belangrijk is, is dat je een juten shopper van GaiaGoods niet wekenlang bij je houdt. Mocht je een aantal weken niet meer bestellen, dan kun je een berichtje sturen en spreken wij af wanneer je de juten shopper Shopper kunt terug brengen of af kunt geven bij een Hub.
Wat zijn de afhandelingskosten?
De afhandelingskosten zijn voor iedere bestelling altijd standaard €1,50.
Hoe kan ik betalen?
Je kunt via IDEAL betalen, via Bancontant en contant betalen. Het komt wel eens voor dat iets onverhoopt niet geleverd kan worden. In dat geval nemen wij contact op en wordt, als dit voor jou ook goed is, het bedrag in GaiaCoins aan jouw account toegevoegd, zodat je bij je eerstvolgende bestelling de GaiaCoins kunt inleveren en alles direct vergoed hebt.
Hoe werkt het met statiegeld?
Als je jouw bestelling gaat ophalen, kun je de shopper van afgelopen keer vullen met emballage en afgeven bij de GaiaHub. Stuur Brian via het Gaiagoodsnummer (0639713844) dan een berichtje met hoeveel flessen je hebt ingeleverd.
Waarom verschilt het aanbod van verse producten vaker?
Wekelijks wordt op donderdag en vrijdag het aanbod van verse producten gewijzigd. Dit heeft te maken met wat er vanuit de groothandel of andere leveranciers geleverd kan worden.
Kan ik producten op aanvraag bestellen?
Je kunt na je bestelling online altijd aangeven welke producten je nog mist. Wij doen onze best om deze producten te vinden, maar kunnen niet garanderen dat dit altijd lukt.
Kan ik ook op een andere manier bestellen dan online?
Het is niet mogelijk om een bestelling via Whatsapp, per mail of op een andere wijze te plaatsen dan via de webshop. Dit kost veel extra tijd en is vaak niet haalbaar voor mij. Daarom is ervoor gekozen om niet met andere bestelwijzen te werken. Uiteraard zijn er wel uitzonderingen, zoals wanneer iemand door een handicap niet kan bestellen. In dat geval kan er altijd contact worden opgenomen en kijken we er samen even naar.